2014年10月29日

喎~不丹 行(1) – 地球上最快樂國度 不丹(Bhutan)

不丹(Bhutan) 街頭常見到的僻邪壁畫 龍朘

在佛國不丹(Bhutan) 的國境內,雖然舉國信佛,但卻經常看見大大小小的朘朘壁畫和飾物,仲碌碌都扯到行,好似好變態。查實,傳說因為上古有位得道高僧曾用朘朘來降度伏妖(唔通係女妖? 咁似警訊講果啲性交驅鬼嘅?),因此不丹人相信朘朘可以辟邪,於是這頭壁畫便成為了可能係世上唯一的獨特文化。


不丹(Bhutan)位於藏傳佛教的勢力範圍,被強國西藏和強姦國大吉嶺包圍着,除了強姦國人民可免簽證出入境和自由行外,其他國家人士都要經當地旅行社申靖簽證才可入境,而且要最低消費(每日約USD250)和全程要比導遊Mark實,驚死旅客們會教壞啲國民咁。其實,都冇乜民族衰得過強姦國啦,比得佢地自由出入,做乜仲要咁驚其他人啫。

由於去不丹108日動不動便三萬大洋,加上冇咩特別嘢睇,所以一向以來都冇乜人會考慮呢度,攪到不丹好像很神秘咁。但自從梁朝偉响不丹結婚後,個個香港人都認識呢個係全世界最快樂嘅國家,國民快樂指數全世界最高(因為只得佢有數據?),又係世外桃園,咁究竟堅定流呢?導遊話不丹人平均月入大約USD200,揾咁少都快樂,係真唔係架?

聽聞不丹山明水秀,人民又快樂,又可以行山減肥,所以決定同小太熊來個幸福不丹之旅,行4日山做吓運動,住梁朝偉包起結婚的酒店Uma by COMO嘆吓,再參加埋不丹首都延布一年一度的傳統面具節(Thimphu Tsechu),一次過感受晒不丹人民的快樂。



<前言>
從法國回來冇耐,小太熊特然問我:「想去北海道定不丹?」
我諗咗一陣:「不丹啦」
小太熊:「北海道好食好住風景又靚喎!機票只係四千幾,不丹就睇咁多Blog啲相都好流咋喎,尼泊爾靚過佢啦,又貴,又乜乜. . . . 又襪襪. . . .
我:「咁北海道囉。。。」
小太熊:「你又話不丹?講兩句你又改,你究竟想去邊道架?」
我:「北海道啦。。。最緊要妳鐘意啦,我邊度都鐘意,就咁決定啦。」

過了2日,小太熊又問我:「想去北海道定不丹?」
我:「乜唔係講好咗北海道咩。。。又問?」
小太熊:「係呀,等你諗清楚啲先吖嘛。。」
我:「你咁問得,即係可能北海道冇咁啱啦,咁去不丹啦,就咁決定。」
小太熊:「乜你日日都講唔同嘢架,你諗清楚啲先啦。。」
我:「我蠢我唔啱吖嘛,我唔識嘢吖嘛,就去不丹啦,就咁決定。」

過了2日,小太熊又問我:「想去北海道定不丹?」
我:「又問?唔係決定咗不丹咩。。。」
小太熊:「北海道好食好住風景又靚喎!不丹啲相都好流咋喎,尼泊爾靚過佢啦,仲咁又貴,乜乜襪襪. . . .
我:「又問?答呃幾次了,考慮晒了,就不丹啦,反正遲早會去一次,去咗就唔駛再成日諗來諗去不停咁問咁煩。。。」
小太熊:「我係鐘意不停咁問架。。。你話我煩就即係唔鐘意我. . . . . 巴啦巴啦。。。」
我:「北海道幾時去都得嘛,但不丹行山可能出年已冇力行了,趁仲有氣不如去咗先啦,不丹不丹不丹」

又過了2日,小太熊又問我:「想去北海道定不丹?」
(+):「北海道幾時去都得嘛,但不丹行山可能出年已冇力行了,趁仲有氣不如去咗先啦。。。」
 如此這般都忘記重覆了幾多次以上對話,最後還是決定去不丹了。


<不丹最低消費>
遊不丹,除了強姦國人民外,每個人都須要附出最低消費。

旺季35月和911

3位或以上每人每日(一晚計)USD250;

2位每人USD280; 1位就USD290;

包括每日三餐和普通住宿、導遊、司機、私家車和所有門票,睇醫生都包括埋,即係唔需要再換錢都得。


<不丹98晚行程設計>


小太熊設計的 不丹98晚行程路線

Day 1
乘阿聨酋夜機到曼谷,在機場酒店休息3hr

Day 2
晨早乘Drukair往不丹(Bhutan)首都 帕羅(Paro)
導遊接機,立即往虎穴寺,上落山加中途午飯共5hr
往酒店Gangtey Palace Hotel休息。酒店內晚飯後,往夜店Dragon Entertainment消遣。

Day 3
早上往帕羅宗(Paro Dzongkha)、帕羅博物館(Paro National Museum)7th Century Kyichu Monastery
午飯後逛帕羅市,參觀射箭場,再往Farm House飲酥油茶、米酒和泡不丹熱石浴。
乘車往2840m高營地Shana Zam,展開45Jhomolhari Trekking露營行山生活。
晚上於Shana Zam露營。

Day 4
早上08:30起行,行22km(7.5hr)3610m高地Soi Thangthangkha扎營。

Day 5
08:30起行,行19km(5.5hr)4115m高地Jangothang扎營。

Day 6
08:30起行,上到旅程的最高㸃4890mBontela Pass,然後落到3800m高的Soi Yaksa Valley (Dhumzo)扎營。全程17km,約行9hr

Day 7
08:30起行,行24km回到起點Shana Zampa,途經兩個4520m4380m的山峰,約10hr
晩上扎營。

Day 8
早上乘車往首都 延布(Thimphu)
參觀大佛、動物園、郵政局、15th Century Changankha Monastery和市集。
黃昏check in酒店Terma Linca Resort

Day 9
早上參加面具節(Tsechu),午飯後到Iron Bridge,再往Paro入住梁朝偉結婚的酒店Uma by COMO
酒店內晚飯。

Day 10
早上嘆酒店,中午往機場乘14:10班機往曼谷。
曼谷住Holiday Inn Bangkok Sukhumvit
The Local食泰國菜晚飯。

Day 11
早上做1.5hr SPA,再乘的士往機場,乘13:45班機回香港。



<不丹旅行社>

今次幫襯的Agent叫 Bhutan Mountain Holiday

小太熊問了數間Agent,大都企硬USD280一日,小太熊自己訂了3晚酒店又唔肯減返啲房錢,而且多數唔肯做Jhomolhari Trek呢條線,又或者要6人才肯成團上山,最後只有這間Agent最好。

1.2人成團每人只收USD250一晚,比公價平USD30,即98晚遊每人慳了USD240

2.)小太熊自己訂了3晚靚酒店,Agent再每人扣減了USD360

3.) 送每人一次 熱石浴,約USD10一位。


最後,Agent只收了每人USD1860,包括:

1.)不丹簽証費每人USD80;

2.)全程伙食及非酒精飲品;

3.5晚露營和山上所有用品;

4. 全部門票;

5. 全程私家車交通;

6. 導遊和司機各一位;和

7. 廚師、馬伕和助手各一名,再加7隻馬陪同上山。

雖然佢收得最平,但服務比我眼見的其他Agent更好,上山又有Tea食,人哋比足錢都冇,所以最後比了很多小費佢班伙記,希望大家開心啦



<不丹簽證>

如果只係去帕羅、延布和Punakha等熱門地方,特衰護照便可簽證。但如果想去行Jhomolhari Trek,就要用BN(O)至攞到簽證了,因為不丹和強國有邊境糾紛,而Jhomolhari Trek位於西藏和不丹邊境,因此不丹唔歡迎強國人行呢條線,所以揸特衰護照便冇得行了。



<不丹住宿>

住宿方面,除了山野露營外,小太熊精心揀選了3間酒店。

帕羅Gangtey Palace Hotel(雙人淨房每晚 HK$515) – 面向帕羅宗,環境一流,房間裝飾亦好靚。



延布Terma Linca Resort and SPA(雙人房含早餐每晚HK$2892) – 面向延布河,環境清幽。



帕羅Uma by COMO(雙人房含早晚餐每晩HK$5450) – 全酒店共有20間房和9座獨立屋,梁朝偉結婚時包了這酒店一星期。價錢超貴但格局一般,令人失望。



不丹高山露營 雪山冰河圍繞着,環境似好好,但其實極多馬屎,像睡在馬廁所一般。



<不丹饍食>

不丹人唔殺生,肉類全部從印度入口。每餐通常係芝士辣椒、芝士什菌、芝士什菜和白烚菜等等,再加雞肉或牛肉,其實冇咩好食,味道就一般啦。



Local果汁係咁樣色,真係比都唔想飲。



<不丹一般景點>

通常去親不丹都必到的地方

帕羅市(Paro)



延布市(Thimphu)



帕羅 虎穴寺



帕羅宗



不丹行山的風景雖然比不上尼泊爾EBC,但都算唔錯。

Jhomolhari Trek山中湖 Tshophu(4380m)



Jhomolhari Trek



山中野生動物Blue Sheep



<不丹國民快樂指數>

以我所觀察,不丹同其他地方一樣,都係有人快樂有人愁啦,話不丹國民全世界最快樂,即快樂指數最高,我覺得只係管治國民的一個數字遊戲啫。

快樂的不丹人,多數都係後生女生同小朋友。



不快樂的不丹人,大部分係老人家和窮困的小孩子。



帕羅宗的小喇嘛細細個就要賣紀念品揾食,又會有幾快樂吖。



不丹最快樂的人,我唸一定係第五代國王,從踏進不丹開始便不斷見到佢曬幸福的相,有權有錢有靚老婆,唔快樂除非有病啦。



<不丹文化遺產>
來不丹,當然不是單單為了行山和住隱世酒店啦。想行山,尼泊爾才是平靚正。想嘆山林靈氣酒店,泰國清箂多的是。所以一場來到不丹,必不可錯過感受她的獨有文化。

傳統文化面具節Tsechu,每年一度在延布舉行三天,從早到晚不停戴上面具歌舞三天。



通街通屋畫賓周賣賓周文化肯定只有不丹人會咁做,話僻邪喎,我都買了一大碌返屋企擺,希望有用啦。



玩賓周肯定又係不丹獨有文化啦,連傳統面具節的面具人都揸住一大碌四圍玩,太前衛了。



除了玩賓周,射嘢文化都係不丹男士的專長,其中以射箭最撚手啦。



咪睇不丹舉國信佛以為好淳樸,都有夜店同舞小姐架,仲可以飲啤酒添,只須Nu100便可包起一位小姐,係咪抵玩呢。



夜總會的海報,幾狂野啫。



不丹的大喇嘛,一樣咁狂野囉。



不丹國獸羚牛(Takin),個樣幾Cute



不丹的女導遊



不丹的男導遊,連小太熊都大贊。





補充資料 :

1.         USD 1 兌不丹幣 Nu 60.2,可在帕羅機場換。

2.         HK$ 1 THB 4.1 百年換。

3.         阿聯酋航空香港來回曼谷機票HK$2258

4.         Drukair商務位曼谷往帕羅加經濟位帕羅回曼谷,每位USD792

5.         Bhutan Mountain Holiday 98晚不丹Package每位USD1860。自選不丹酒店3晚每位HK$4420。連埋小費、保險和當地消費,整個11天行程每人共用HK$31000

6.         因為眾人服務很好,而且見佢地都幾窮困,所以比了幾多小費。導遊USD120、司機USD80、廚師USD80、馬伕USD60和助手USD50


---待續---

8 則留言:

  1. Expensive trip! Funny賓周文化.

    回覆刪除
  2. 男導遊⋯⋯我都心心眼心心眼

    回覆刪除
    回覆
    1. 啲導遊很進取的.....你自己一個去實有麻煩,不過咁好質素嘅唔算多。

      刪除
  3. 可以請問男導遊的名字嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不知道啊,只是在街上見到影了佢相。

      刪除