2008年4月30日

婆羅州砂勞越 獵頭之旅(1) – 原始森林 巴哥國家公園(Bako National Park)

砂勞越原始森林 巴哥國家公園(Bako National Park)

砂勞越(Sarawak)位於婆羅州,是馬來西亞屬土,也是全馬面積最大的州,以往中國很多人逃難到「南洋」生活,砂勞越的首府古晋市便是其中一處熱門地方,因此市內處處可見中國繁體字。砂勞越 境內佈滿原始熱帶雨林,其中的 峇哥國家公園(Bako National Park)已經成立50年,是砂拉越歷史最悠久的熱帶雨林國家公園,園內有多條行山徑和平價食宿,適合熱愛大自然一族。


婆羅州砂勞越 獵頭之旅 – Day 1

今次一行4人,會帶埋七十幾歲的父母出發,下午乘 馬航經沙巴轉機到 砂勞越首府 古晋市(機票連稅HK$3600)。點解要帶佢哋去呢啲地方,因為佢哋一向都喜歡跟團去旅行,近年更經開吹噓自己幾咁捱得,又去北新彊,又行上香港三尖釣魚翁,講到自己勁過卅張嘢的後生,我心諗就診你哋咁勁仲捱得,帶你去見識吓啲真正原始世界吧,呢啲地方跟旅行團好貴㗎。

晚上到達古晋後,從機場乘Coupon Taxi出市中心(RM 17.5~10km),今晚入住Merdeka Palace HotelRM 1HK$2.5

Merdeka Palace Hotel & Suites位於古晋市中心獨立廣場旁邊,交通方便,價錢合理。


雙人房(連自助早餐)每晚HK$500

放下行李便外出搵飯食,由於帶住兩個行得幾慢的人,只可以在附近見乜就食乜。

從酒店距離500m有處夜市Hawker Center,在這裡吃點東西。


牛肉麵;燒賣和豆漿 全部都Below average,燒賣似一舊粉,牛肉又硬又冇肉味,麵的口感似一坺嘢,豆漿得個甜字。


食完之後在附近逛逛,原來古晋市夜晚都很多小販,乾濕貨乜嘢都有。


水果檔有很多款地道水果。


砂勞越榴槤 買了一個RM 8(1kg)即開即食,勁平又好食。


魚民在街邊擺埋漁獲,可能會一直賣到天光賣完為止,唔知呢。



婆羅州砂勞越 獵頭之旅 – Day 2

今朝唔趕時間,可以瞓晏少少。

Merdeka Palace Hotel & Suites的外觀幾好架。


酒店地下餐廳食自助早餐,人多少少不過環境和食物都唔錯。

我快快食完早餐之後,自己一個到Sarawak Tourism Complex 巴哥國家公園(Bako National Part)的船票和入場門票(RM10)

昨晚的Hawker Center,啲嘢食非常難食。


Sarawak Tourism Complex在這裡買 巴哥國家公園(Bako National Part)的船票和入場門票(RM10)


行回酒店時兜另一條路,行行古晋的舊街,其實和馬來西亞所有小鎭一樣的倒模。

回到酒店後我便在外面截的士,很快便截到一架,往Bako National Park Entrance 28km司機開價RM 40,立即成交。

乘這部的士到Bako National Park Entrance

到埗後約了司機明天14:30返來這裡接我們,明天不用煩交通了。

Bako National Park Entrance在這公園入口坐30分鐘快艇才可到達Bako National Park Headquarter,這是Bako National Park唯一的出入口,沒有陸路的。


穿過入口便是河流Sungai Bako,在這裡上船。


我哋一行4人,選擇包艇(RM47),因為可以立即出發唔駛等,散客都要收每位RM 7


艇仔沿一條河流行駛至大海,沿途看見很多漁民的高腳屋,有點像香港的大澳。


漁民在Sungai Bako河上捕魚


到達大海和Sungai Bako河流交界


出到大海之後,快艇便全速前進,啲海水彈到成身濕晒。


大約30min後到達目的地Bako National Park Headquarter,落船要澗水濕腳。


巴哥國家公園接待處(Bako National Park Headquarter)

今次會在這熱帶森林內過一晚,住些沒有冷氣只有風扇的平房Forest Lodge,在附近遠足,感受這原始森林的環境。巴哥國家公園內有多條行山徑,可觀看不同動植物,行山徑包括各種難度,路程由1hr2天不等。現在因為時間尚早未可以Check-in,所以先放下行李揀一條短路徑走走。

首先㨂最熱門 Telok Pandan Besar的山徑,從接待處行2.5m便到一處觀景台,可以望見海灘Teluk Pandan Besar和巴哥國家公園的地標怪石Sea Stack,官方時間來回2hr

海灘Telok AssamHeadquarter外的海灘,公園內所有行山徑也是以這裡做起點。


Telok Assam是咸淡水交界位置,在河流出口處滿佈紅樹林,內有很多有價值的小動物。


小紅蟹 是紅樹林獨有的,蟹鉗一巨大一微小,十分趣怪。


彈塗魚 濕地內才可以見到的魚類,會在泥漿面彈下彈下。


差不多每次都會經過這小亭,右轉進入熱帶雨林區。現在是潮退時間,所以看見陸地,潮漲時陸地便會消失。這小亭附近也可以看見婆羅州獨有的長鼻猴Proboscis Monkey


山徑內很多指路牌,不會容易迷路。

死火,兩位姥姥起行前還咀刁刁,話自己會行得比官方時間更短,但是起行之後發覺佢哋只係平路已經行得好似超人咁慢....大鑊,咁樣會行到天黑都未行到返來架喎,點攪呀?

只係起行唔夠20min,一進入原始地帶上斜已經見佢哋異常吃力,滿面通紅,但我這成吉思汗都未開始出汗喎,佢哋有冇跨張咗啲呢?

上多2min已經唔掂要休息了,佢哋又瀨太熱又瀨太潮濕,香港唔會咁樣...又乜乜又物物,理由多多。我知道今次我瀨嘢了,㨂錯了地方。我當機立斷,決定回頭,否則行多一陣佢哋暈咗我就大檸樂。

回到起點之後心有不甘,冇理由咁遠你都見唔到 巴哥國家公園的地標怪石Sea Stack架喎,於是在接待處外找了一隻快艇問價錢,來回Sea StackRM 40

RM 40成交,上船出發。


奇石Sea Stack從海上觀賞的角度肯定比山上面或沙灘上更佳,今次比錢出海也算值得。


回程經過Teluk Pandan Kecil,只是平平無奇的沙灘。


回到Telok Assam,見到一羣居於森林內的黑面猴,由今早開始不斷有公園職員叫我們小心猴子,這些猴子非常之惡,見到嘢食即搶。

由於公園管理處太官僚,未夠鍾死都唔肯派房,唯有先去食午餐。接待處的食堂為旅客提供早、午、晚三餐自助餐,每位每餐一律RM 5,平到笑啦。

食堂的環境好好架,十分之通風。


自助餐收咁平,質素一般就預咗㗎啦,但係有魚有肉有菜有飯麵,咁嘅價錢其實好抵食。

食食吓午餐時有一個老外坐在飯堂近邊位置吃緊碟飯時,特然一隻 黑面猴以閃電一樣快的速度,砰一聲搶了碟上隻雞髀。

黑面猴搶了雞髀之後,就站在不遠處的樹上滋味地吃,貌甚招積。


食完飯再在附近紅樹林散步,等夠鐘攞房。


Forest Lodge今次住這些沒有冷氣,只有風扇的平房Forest Lodge,可以完全感受這原始森林的氣氛。


雙人房(不包早餐)每晚RM37.5

在房間休息了一會,下午再出發。由於上午有了經驗,今次只揀了一條平路,決定一開始上斜便回頭。

Lintang Loop Trail這段山徑開首1km是平路,而且都幾原始,對於未到過熱帶雨林的人士,短短1km都好多嘢睇。


小心這些長滿刺的青竹,小徑內都有唔少。


直徑超過兩米的紀元老樹。


見到隻長鼻猴Proboscis Monkey,不過在樹頂上太高太暗唔係好清楚。

很快便行到上斜的位置,又要回頭了,真掃興。

還有大把時間但又去唔得遠,於是回到Telok Assam邊的小亭坐,碰碰運氣看看能否遇到長鼻猴Proboscis

潮漲了,今早這裏還是泥地,現在已覆蓋了海水。


一隻水母都游都紅樹林區。


見到2隻長鼻猴Proboscis,佢哋動作都好快,而且距離都好遠呀。

還有時間,決定行多一條小徑,只有800m距離的平路,終點是海灘Telok Paku,心諗咁短距離冇奶油行唔到掛?

在這路牌轉左邊行800米便到海灘Telok Paku


從這裡開始,原來路不是完全平的,要輕微上落,偶然還會有五六級木樓級。


不斷都有其他老外行,這段路都很熱門。


沿途見到有些靈芝長在枯樹上。

最後只行到一半又要回頭了,我實在不應該相信他們的説話。

回到Telok Assam已經日落了。


晚上有在飯堂吃飯,又係每位RM 5任食,晚上的食物比中午好吃哦。

森林的晚上氣溫下降了,沒有中午的悶熱,但是依然潮濕,早上起床的時候還是滿面油。


婆羅州砂勞越 獵頭之旅 – Day 3

因為晚上太潮濕瞓得唔係咁舒服,今朝大清早便起床去食早餐。

早餐又係收每位RM 5,不過食物種類比較少,香腸好像一條粉,勁難食,雞蛋還可以,炒麵和薯條太油膩。


附近最易行的山徑昨天已經行過了,今天剩下最後一條短的行山徑,不過要上山,從餐廳開始行30分鐘。

這段路還是一樣咁原始。


開始冇耐便不斷上木樓梯,兩姥休息了一晚,居然狀態大勇,行到喎。


行了約45分鐘上到山頂,雖然慢了些少,但都成功了,可以遠看Telok Assam海灘。


回程時看見一隻蜥蝪。


在小亭外看見一隻黑臉猴站在很遠的說相,我便把一個吃剩的麵包掉過去俾佢食。


黑臉猴極速跑麵包拾起之後,竟然向我的位置衝過來,想襲擊我,嚇到我即時打開雨傘擋着牠。


黑臉猴樣衰衰地把麵包吃完之後,還吊住我尾唔肯離開乜嘢啊。


幾隻同類跟着牠一齊纏住我唔肯走,佢哋完全唔理其他遊客,只係眼甘甘盯着我。


夠鐘要落船離開了,我又再打開雨傘擋着牠們,才能安全行過木橋落船,這些黑臉猴真的很危險。

離開巴哥國家公園了,這程船我明明比了RM 47Coupon包艇的,但船家收了我的Coupon之後見人客多,便叫埋其他旅客一起上船,再每人收佢哋RM 7現金,明搵我笨,這些馬拉佬正賤精蟲。

 

 

---待續---

14 則留言:

  1. 其實長者好多時要睇狀態,又濕又熱行路比較辛苦,兩位長者行到釣魚翁都好叻。

    回覆刪除
    回覆
    1. 相對很多同年齡的長者,佢哋兩其實都幾勁,不過佢哋平時把自己的耐力作大幾倍誤導了我,才會帶佢哋去呢啲地方。
      其實行釣魚翁我估佢哋係廿年前行的,不過問佢哋又唔答🤣

      刪除
    2. 其實行釣魚翁我估佢哋係廿年前行的,不過問佢哋又唔答....,你都好乖仔。

      刪除
    3. 出發之前真係以為佢哋講緊最近行架😅

      刪除
  2. [帶埋七十幾歲的父母出發] 你好勇, 同父母去旅行, 心理壓力好大

    回覆刪除
    回覆
    1. 跟團會好好多,自己去一來已經人生路不熟,自己都要步步為營,仲要睇住2個,而且馬來西亞的街道全部凹凹凸凸好多很深的街渠驚佢哋差錯腳,行雨林又驚佢哋跣親,所以都後悔信錯佢哋吹噓到自己咁勁,帶錯佢哋去砂勞越。

      刪除
  3. 個景幾好, 不過要落水行!? 是水太漲嗎? 還是要未有完善設施?

    回覆刪除
    回覆
    1. 應該是水退隻船泊唔到碼頭,過多2hr 水漲返便可以在碼頭上落。

      刪除
  4. [異常吃力,滿面通紅] 他們可能平時是行下平路喎

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢哋話濕度太高,香港不是這樣的。佢哋緊持話在香港隔幾日便行一次山,行幾個鐘喎。

      刪除
  5. 回覆
    1. 真係唔可以野佢哋,眼神接觸都唔可以,下次一定醒目。

      刪除
  6. 有些長者的確很掂,我去天子山,一位七十多歲的團友一馬當先上到天子山山洞

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,我成日去韓國行山,都很多70後的公公婆婆好勁,唔會比我弱,所以我最初才會信佢哋描述自己的狀態。

      刪除