2017年11月1日

西伯利亞 萬里長征(4) – 太陽追夢 • 俄羅斯001號列車

俄羅斯西伯利亞鐵路上的日落

乘坐整段9288km長的俄羅斯西伯利亞鐵路是不少旅行人的夢想,要達成這夢想,必須要附出很多時間,往往會用盡多年辛苦儲起的假期。由於這旅程實際上真的沒有驚為天人的大自然奇觀,沒有令人回味的美食,沒有令人神往的驚險節目,有的只是平淡枯橾的旅程和難得的悠閒時光,因此每每在計劃初期已經轉軚,選擇其他更精彩好玩的地方。

今次終於有機會走完這條世界最長的鐵路,雖然旅程是相對地枯橾,但是問自己值唔值得時,我會肯定地答「值得」。


西伯利亞 萬里長征 – Day 4

<<伯力(Хабаровск)>>

昨晚都忘記幾點瞓了,返正在火車的71hr旅程中,喜歡幾時瞓便幾時瞓,喜歡食便食,精神上非常自由,可以完全地放鬆。由於天很早便光,07:40已經安樂醒,唔駛返工真係人都特別醒神,覺都可以瞓少好多。

今朝07:55火車會到達「Хабаровск(伯力)」站停30min,又是落車伸展遊覧的時候了,今次可以行遠些少。原來「Хабаровск(伯力)」就是早幾日飛機因為海參崴大雨而轉飛的城市。


伯力(Хабаровск)火車站


Памятник первопроходцу Е.П. Хабарову(哈巴羅夫紀念碑) – Хабаровск站對面一個公園內的紀念銅像,這類銅像在俄羅斯多得像香港的7-11


軍人都趕上這班火車,唔知佢地坐咩Class呢。


列車08:25準時再開出,上返車不久,見昨天餐卡的亞姨拿著一籃麵包,我以為是頭等車廂派早餐,便主動叫她過來並㨂了2個麵包,㸃知原來要錢的,好彩唔貴。

腸仔包和羊肉包(RUB 120) – 味道唔錯,新鮮還微暖,只是比較油口,火車上的所有食物也是偏多油,是西伯利亞特色口味。


今朝去廁所時發現地上有一大粒屎好L核凸,都唔知邊個PK整的,正式係無國界世紀賤精,這所不能再用了。

小太熊食完麵包又不斷瞓唔肯同我傾計,跟著瞓醒覺又話我變態,鐘意玩西伯利亞鐵路,又貴又悶又污糟,冇涼沖的日子多過去尼泊爾行EBC。小太熊越講越高興,有些少非理性亢奮,特然間話「好Boring呀,去餐卡食啲嘢啦。」難得小太熊都話去餐卡,當然立刻出發啦。


陰公.....成個餐卡只有一個客在發呆,好心改善吓啲食物和屈客的習慣啦。


現在未夠11:00,還是餐牌內的早晨套餐供應時段,但想order早餐亞姨又答我「No」,叫三文魚子Pancake 又話「No」,跟著對住Menu問了幾樣都係「No」,真係比佢吹爆,可能佢根本唔識「Yes」呢個字。

蘋果汁(RUB 165);無酒精啤酒(RUB 165) – 昨晚只須RUB 150,今朝無啦啦要加一,但Menu冇寫要加一的,都唔知係咪笠遊客水。


洋蔥番茄煎三蛋(RUB 385) – 最後只能叫到呢味,其實係油浸熟的,超多油,碟底浸滿油,好得人驚。


這張單被加了10%,後來知道加幾多%是隨意的,可以是15%,可以是20%,行得入餐卡就唔好講咁多理由,講乜都只會聽到「No」。



<<Облучье>>

食完早餐,火車12:58在「Облучье」站停15min,時間太短只能行落月台伸展一吓,轉個頭又要上車。跟著下一大站要5hr後了。


開車之後發現已經13:13,到了昨天講好了的派午餐時間,於是便在房內一邊聽歌一邊等,等到14:30都未見有人,網上的評論説俄羅斯都是這樣吧,除了火車埋站之外冇嘢凖時。

悶悶哋泡個從香港帶來的福麵食,開埋支紅酒送零食,車上的熱水已經正常返。


食完麵冇耐,大約15:00過啲,終於有人送飯來了,遲了兩個幾鐘,現在唔湯唔水,午餐剛食完仲好飽,送來把鬼咩,認真攪事。


牛肉飯和雞肉飯 – 71hr頭等車位包的一餐飯,超勁難食,肉又鞋又冇味,飯像沙一樣咁散,小太熊只吃了一口便唔肯再食,我就盡力每碟吃了一半試真有幾難食。沙律和橙都唔係好掂,麵包更加唔新鮮,一個月前包裝的,送比人都冇人要。


食完飯去隔離車卡沖個涼,水力都好夠,但熱水就剛夠一個人,應該是電熱水爐來的,RUB 150一位又唔貴,因為沖完真係舒服好多。這樣行吓又食吓,時間都過得幾快。 

晚上18:29到達另一大站「Белогорск」,會停30min,可以離開火車站行遠少少。



<<Белогорск>>

Белогорск」站外觀冇乜特別,西伯利亞鐵路沿綫車站都是差不多樣的。


一出車站便有很多小販,果菜烤魚麵包飲料乜都有,想餓親都難,連餐卡的亞姨都來這裡買菜。


火車站對面有間大型超級市場,薯片啤酒汽水杯麵零食又平又齊貨,連紅魚子醬都有。


車站廣場上有檔很特別的飲品,見好多人排隊買便過去買杯來試,原來是發酵了的葡萄汁。後來發現這款飲品在俄羅斯很流行,而且唔只一款味道。


發酵葡萄汁(RUB 10) – 些少甜中帶點發酵的酸味和極輕微氣泡,少許葡萄味又帶點小麥味,味道又像我買上火車的俄羅斯紅酒溝淡幾倍,似未製成的紅酒,怪怪的幾過癮。


行了20min便返去月台了,始終都驚架車發神經早幾分鐘開便大鑊。

開車後在房內發了一陣呆,呆醒後原來已經夜晚20:00,開始日落了,便決定到餐卡坐一陣消磨一下時間。

晚餐時段的餐卡、全盛時期連同我們2人總共有6個客。


日落西山了,天色其實都幾橙紅,只是個View永遠都有電線桿,彷彿成為了生活上的一部分。


飲開的無酒精啤酒已經被我飲晒,較平的啤酒亦冇貨,㨂了幾樣主食又話「NO」,只能㸃亞姨的推介,不如索性做Omakase算吧啦。

正常啤酒500ml (RUB 330)蘋果汁150ml (RUB 165)再自己偷偷帶埋支紅酒去飲。


煙燻雞翼伴蒜香多士(RUB 880) – 雞翼好味,唔算肥,像煙火雞的味道,多士炸得很脆口,蒜香味濃,加埋些Sour Cream都幾好食,只是實在太多油,簡直是啖啖油,吃了3件已經頂唔順。


洋蔥磨菇炒薯仔(RUB 418) – 味道幾好,但又係衰在極多油,㸃食呀。


這張單又被加了10%,最初以為早午晚正餐時段便加10%,都算合理,㸃知跟著會被加1520%,慘被屈水。


食完飯太陽已經落晒了,今日天色好靚,是粉紅色拼紫藍色。


很快又過了一天,定算係好唔容易才挨過了一天呢?只要不是返工,我唔覺得有咩係挨。



西伯利亞 萬里長征 – Day 5

<<Ерофей Павлович>>

今日繼續一整天在火車上的旅程,早上停站比較密,只是停留時間比較短。

07:15在「Ерофей Павлович」站停21min,但火車少有地遲了5min埋站,更早了1min離開,所以我一向預鬆10min返上車是對的。


Ерофей Павлович 時間緊迫,只能在月台上影張相。




<<Амазар>>
返上車瞓一陣,很快09:17到達「Амазар」站,停留18min

Амазар」站沒有大樓,只有月台和小賣部,三等車廂的旅客都爭取時間買早餐。我也買了杯地道的即食薯容試一試。


月台上還有油炸麵包賣,非常類似我昨天在火車上買的麵包。


火車繼續前進,窗外的景色都是大同小異,最靚是這個View了,天氣時睛時灰。




<<Могоча >>

11:04到達「Могоча」停15min,三等廂的旅客立即聯羣結黨落車㷛返支煙。


我就買包薯片食,小太熊嫌我帶唔夠零食啊。


成朝未正經食嘢,開車後便來2個福麵,仲好食過餐卡的貴嘢。


即食薯容(RUB 50) – 剛才買的,唔難食,味精味重了些,質感像KFC的薯容。


又在火車上發了一陣子呆,小太熊覺得好悶想搵啲嘢做,於是又走去餐卡坐一會兒,相信我哋係幫襯得佢最多的乘客了。今次只想飲杯嘢坐一陣,所以只叫了份小食來送酒。

罐裝啤酒500ml(RUB 322) ; 番茄汁(RUB 173)


煙三文魚Pancake(RUB 460) – 幾好味道又唔算肥膩,難得。


埋單時無啦啦要加15%,昨天只是加10%,前一晚唔駛加,真係加幾多任佢噏,覺得被屈錢。


天色漸漸變暗,開始落雨了。



<<Чернышевск-Забайкальский>>

16:43來到「Чернышевск-Забайкальский」站停30min,但因為落雨行唔得遠,只能在月台附近買些東西。

Чернышевск-Забайкальский」站 因為落雨,排隊買零食的人都少啲。


每個站都是這些小食,見到都唔開胃啦。


天色持續地差,鐵路沿線就時不時見到些廢棄的古堡。


呆呆地過了很多小時後,有些微感覺肚餓了,又去餐卡開飯,連我都開始有一點沉悶的感覺。

啤酒500ml(RUB 322);番茄汁(RUB 173) – 飲開的啤酒都給我飲晒了,剩下這樽最平的,其餘的都要四百幾。


今次落單的亞姨十分進取,不停主動Sell嘢,又話佢哋啲湯好正,又話啲Pork Very Good,咁就信佢啦,食豐富啲。

羅宋湯(RUB 483) – 又真係幾好飲,湯內有粒牛肉都有肉味,夠多紅菜頭,酸中帶點辣,唔錯。


跟著亞姨無啦啦放低了4個包裝麵包(Menu有價錢的,標價4個麵包RUB 120),和早2日送的幾個一樣咁唔新鮮,我便話唔要,叫佢攞走,㸃知佢答話「No,乜乜物物.......」死都唔肯攞走,麵包就這樣放在檯面郁都冇郁,最後居然收了我RUB 138,咁屈錢真離普,如果佢放過期魚子醬我咪好L大鑊?我想妖爆佢,但小太熊話算。

三文魚扒伴沙律薯條(RUB 1070) – 好古怪,唔知係咩魚但肯定不是三文魚,淡淡的又硬又冇味,沙律還可以,薯條成碟油。


豬肉伴沙律薯條(RUB 863) – 豬肉冇乜味,算是難食。


太陽差不多落山,看到些少彩虹啊,都算是幸運啦。


亞姨拿來的單寫著「3500」,嚇死禾,禾計過就算加15%也只是RUB 2900左右,做乜加15%後又無啦啦收多六舊,不如攞支俄羅斯鎗老笠我吖笨,我立即同佢亞吱亞咗理論,佢就續個數同我Break Down,原來那4個過期麵包計了錢,但是最後加晒所有嘢乘埋15%也只是RUB 3047.5,亞姨當堂口啞啞改返張單做「3050」,但就死都要收麵包錢,賤得佢。

單據上清楚見到原本寫著3500


餐卡的亞姨實在一餐比一餐離譜,又貴又難食,明天決定唔再去了。

沖埋個熱水澡又一天,今次小太熊唔沖了,佢話慳錢,其實我知道佢係懶去沖。


西伯利亞 萬里長征 – Day 6

今天又係安樂醒,起床便見天晴,人都醒神啲,下午會到目的地「伊爾庫次克」。

今天的風景是整段西伯利亞鐵路最靚的,加上藍天白雲,心情特別開朗。




<<烏蘭烏德(Улан Удэ)>>

08:49來到「烏蘭烏德(Улан Удэ)」,這裡位處蒙古國的邊境附近,會停22min,因為早到了5min,所以夠時間跑出火車站附近去2處景點。

烏蘭烏德(Улан Удэ)火車站


聖尼古拉斯教堂(Church of St. Nicholas)(церковь Николая Чудотворца)


火車博物館паровоз Л – 展出的舊款火車頭仲多過 海參崴。


快快影完相便要跑回火車,還有8min剩,都跑得好快,但小太熊唔讚成去咁遠的,只適宜在月台鬆一鬆,望住架火車才覺安心。

離開「烏蘭烏德(Улан Удэ)」之後,火車很快便駛到 西伯利亞的明珠 貝加爾湖(Lake Baikal),接著火車會沿湖邊駛到 伊爾庫次克(Irkutsk),這段路的風景是整段西伯利亞鐵路最靚的。


在火車上觀賞 貝加爾湖(Lake Baikal)


沿著湖邊行了2hr後,火車再次進入陸地,冇咩睇,個個都返房再發呆。這時,Conductor亞姨開始賣雪糕,價錢唔貴啊,買了一支給小太熊食。

 俄羅斯脆皮雪糕條(RUB 80) – 皮好脆雪糕好夠凍,正。

火車預計在15:46到達 伊爾庫次克(Irkutsk),終於完成首段71hr的西伯利亞鐵路,要展開西伯利亞之旅的另一章了。





補充資料 :

1.)      USD 1 RUB 58.6 (當地銀行現金兌換價),即太約 HK$1 = RUB 7.48

2.)      001號車次西伯利亞鐵路從 海參崴(Vladivostok) 伊爾庫次克(Irkutsk),車程71hr,頭等房每位RUB 24903,包1餐午飯。

3.)      建議帶備整段火車的時間表,方便在中途站落車遊覧,因為我這卡車沒有貼出傳説中的火車到站和離站的時間表。

4.)      在火車上消費宜用散紙,因為有些亞姨喜歡唔找錢。





---待續---

12 則留言:

  1. 後來知道加幾多%是隨意的. First time to see this way of service charge.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都真係第一次,同一餐廳被人加收20%、15%、10%和0%🤔

      刪除
  2. 太陽追夢‧>>好有詩意哦:)

    回覆刪除
  3. 睡到自然醒真好,在火車上大把時間用,見到車上的食物真係唔開胃。

    回覆刪除
    回覆
    1. 在火車上最好的節目便是食和瞓了,不過食物確實係難食,而且太貴唔抵食。

      刪除
  4. 71小時真係好難頂,我就skip左花呢一段火車車程。
    福麵和薯片一定是必備食物。我就從來都無去過餐車食嘢添!
    我覺得發酵葡萄汁好好飲。

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為難得一次機會,又有充足時間,所以明知難頂都決定坐埋這程最長的一段火車,叫做完全走過西伯利亞鐵路啦。
      冇福麵和薯片就慘了。其實餐車需然呃錢又難食,不過我覺得飲杯嘢坐返佢2粒鐘是個唔錯嘅節目。
      杯葡萄汁係幾有趣,買一大支上火車當水飲都唔錯。

      刪除
  5. 雖然係少少悶, 但都覺得坐下係值得既!

    回覆刪除
  6. 不如索性做Omakase算吧啦<====如果係好食都唔拘喎,何惜係難食XXD

    回覆刪除
    回覆
    1. 日本的Omakase廚師會給食客當日最靚的食材;俄羅斯火車上的Omakase廚師會給當日賣剩隔夜加過期的食物比客人😩

      刪除