2017年10月26日

西伯利亞 萬里長征(3) – 東方之極 海參崴(Vladivostok)

俄羅斯西伯利亞鐵路東方起點 海參崴火車站

海參崴(Vladivostok)是位於北韓和中國黑龍江毗鄰的俄羅斯沿海城市,對岸是日本,因此這𥚃多年來也是蘇聯和俄羅斯的軍事重鎮,亦是前蘇聯太平洋艦隊的司令部所在地。「海參崴」是她清朝時的中文名字,因為她曾經是清朝的領土,只是後來在1860年割讓了給俄羅斯沙皇,俄文Vladivostok是「征服東方」的意思。海參崴的旅遊業並不發達,外語極不通行,外地遊客也少,只是偶爾遇到中國大陸團。


西伯利亞 萬里長征 – Day 3

<<海參崴(Vladivostok)>>

今日天氣時晴時大雨,好彩落大雨時都係食緊飯,沒有影響到行程。

今天原本想跟Local Tour到市郊或附近的小島玩一日,晚上開始西伯利亞鐵路首段旅程,可惜出發前聯絡了當地旅行社都沒有回覆,昨天在市內行了一整天也見不到有旅行社,酒店又沒有資料加上溝通困難,所以今日要靠自己了。

Lonely Planet介紹了海參崴市郊14km左右有一處較大型的軍事要塞遺址「Fort No.7」,話從巴士站「Академическая」行上山20min便到,我checkGoogle Map在海參崴火車站有No.59, 106107都會路過,於是吃完早餐Check out後便去火車站等巴士。

到了火車站看見原來No.107是去機場的小巴,司機話唔去「Fort No.7」的,於是再等另外2架,但等了30min都冇車......

想話坐的士算了,但的士司機開價RUB 700,比市價高差不多一倍,雖然唔係好多錢,條氣始終唔多順,還是繼續等巴士算了。


No.59巴士09:30等到10:13,終於有巴士了,車費RUB 21,去巴士站「Академическая」的車程45min


車上沒有叫落車的鐘,見沿途的車站都是司機自己停車上落客的,巴士快到「Академическая」站時,見司機無意停車,而且越開越快,我便行到司機旁説next stop next stop,點知條PK唔理我的番話竟然飛站.......

我唯有不斷講「Fort No.7」的俄文發音,條PK司機最後駛遠了大約1km才停車,正一冚家剷。

在這條高速公路落車後,要行15min才返到去「Академическая」站。


附近完全沒有往「Fort No.7」的路牌,只能用Maps.me顯示的山路行,荒山野嶺鬼影都冇,都咪話唔驚。


行吓行吓,發現Maps.me 顯示的那條山路已經變成地盤,不能進入,只能自己找其他路向着7號堡壘的方向行,條路越行泥越濕,行到對鞋濕透了,而且勁多草到連路都見唔到,踩蛇都話唔定,正想放棄回頭時,終於見到第一座堡壘了。

7號堡壘(Fort No.7)


7號堡壘(Fort No.7)是個廢棄了的堡壘,散落在山上多處地方,堡壘內的地下通道已經完全封閉,只可以在外參觀。參觀期間,我碰不到一個遊人。

圍牆和堡壘的入口均鎖上了鐵閘。因為覺得這裡很荒涼想快些離開,所以只是快快地行了30min


行完堡壘後出返大路,在這鬼影都冇的地方居然有部無牌的士等客,立即問價回到市中心,諗住開RUB 2000都比佢了(因為天氣熱到爆,行返落巴士站要40min,還可能要等成粒鐘才有巴士),㸃知成16km距離佢只開RUB 400,完全是市價,立即成交出車,直往今日午餐的地點北韓平壤餐廳Pkhenyan (Пхеньян)

平壤餐廳Pkhenyan (Пхеньян)


小太熊話這餐廳真正是北韓開的,內𥚃有正宗的北韓菜,包括連 劉時鎮都好鐘意食的北韓冷麵,所以一定要試試。

步入餐廳已感到一股朝鮮之氣,好有Feel呀。


職員都是又白又滑的北韓女生。


入鄉隨俗,先來一杯俄羅斯Vodka(RUB 195 – 50ml) ; 小太熊飲可樂(RUB 120 – 500ml)


辣泡菜豬肉(RUB 450) – 伴菜有豆腐、辣泡菜和年糕,加送6小碟配菜,豬肉味一般好,醬油味道十分濃,中辣,送Vodka唔錯,不過小太熊唔太鍾意食。始終遠遠比不上南韓的極黑豬。


海鮮葱餅(RUB 450) –普通 好食,沒有在南韓食到的咁好味,葱沒有南韓咁粗咁甜。


豬肉冷麵(RUB 450) – 超勁大碗,一碗足夠2人食,但唔好味的,豬肉冇乜味湯又唔靚,麵質很怪有㸃像薯粉,只吃了1/4便放棄了。南韓的冷麵很好味的,我可以食完一碗又一碗。


明太魚冷麵(RUB 490) – 又係唔好味的,魚肉味道很怪,後悔。


難怪北韓人去到南韓後都唔想再返去,單是食物南韓已經好北韓九條街,看來肥仔柑真係要諗諗計。

食了一餐唔多滿意的北韓菜後,小太熊決定一陣再去ZUMA食多餐好嘢才去上火車,現在還有些時間,便到附近的燈塔「Токаревский маяк」遊一遊。

Токаревский маяк」是位於 海參崴火車站南部6km的燈塔,沒有公共交通可達,的士是唯一選擇。

在北韓餐廳門口等了15min便有的士,4km距離開價RUB 200,是貴了些少,但太小車冇得選擇了,成交。


的士只能停在燈塔700m外,最後一段路要自己行。


這是段碎石路,當地居民喜歡自駕來這裡曬太陽。


最後100m路好危險架,一個大浪便成褲濕晒,我都中了招。


在燈塔回望向海參崴市和金角灣大橋,又是另一番風貌。


離開的時候......大鑊了,冇的士,要在烈日當空三十九幾度下行2km上上落落的馬路才到最近的巴士站,熱到底底都濕透,沿途一架的士都冇,好辛苦行到巴士站時,特然有架七人貨Van停在我旁邊,司機講了堆俄文,我明喎,佢問我要去哪裏,我便用Google Translate話去「ZUMA」,6km路程佢開價RUB 300,又是有些貴,但太熱了,又唔係多錢,立即成交上車。

好快又來到ZUMA,今天的皇帝蟹做大特價RUB 990 - 1kg,一定要隻大的嘆返吓。


要了隻2.9kg的大蟹,好生猛。


2.9kg皇帝蟹(RUB 2871) – 比昨天那隻大一半,口感好爽脆,都很鮮甜,只是沒有昨天那隻咁甜,仍然是極品。


2餐蟹是整個俄羅斯之旅最好的2餐了,未來的日子已經冇乜真正好嘢再食。
食完飯慢慢walk返去酒店攞行李,然後行去火車站,沿途在小販檔和超級市場買了很多水果、零食、紅酒和水帶上火車。火車站對面便有間大型超級市場,很方便旅客。

海參崴火車站從左邊樓梯行落月台便可以正式踏上西伯利亞火車了,好興奮。


今次乘001號列車,小太熊話車次數字越細代表架車越靚,價錢亦是最貴。

水牌顯示的是莫斯科時間,比海參崴慢7hr,即是陣間19:10火車便正式開往莫斯科。


海參崴火車站唔算大,只有6個月台,這個火車站已經有90年歴史了。


001號列車的火車頭,沒有以前的蒸氣火車頭咁靚。


火車身上畫了整段西伯利亞鐵路的路缐,這個火車夢終於逐步成真了,好緊張呀。


月台上展出了舊日的西伯利亞蒸氣火車頭,是海參崴最人氣的旅遊景點,這是二次世界大戰時由蘇聯設計,美國製造的火車頭,已經70歲。


9288紀念碑紀念完成整段總長度達9288km,從西方莫斯科遠征致東方海參崴的西伯利亞鐵路。


開車前45min已經可以上車,見到傳說中的俄羅斯大媽服務員了,她正在為乘客的車票對名和Passport NumberLonely Planet説,每列車廂都有一名大媽服務員(Conductor),她們在車上是至高無上的,乘客必須對她絕對服從,否則她會把你整治。


大媽替我檢查完車票後,帶我上車到我間房,佢還懂得簡單的英文,亦冇傳說中咁惡,只是身型和樣貌和傳說一様。


走廊鋪了紅地毯,頭等車箱係唔同啲。


西伯利亞鐵路頭等房 上車時已經鋪好了床單被鋪,不像二、三等要自己動手。車廂裝飾沒有在網上見到的舊款車廂咁古式古鄕,有些失望。冷氣微弱偶然標汗,窗可開。


茶枱下面有一個插頭,义電唔駛同人爭。

送了樽裝水和茶包麵包等小食,二等沒有的。


火車上的物價唔算貴,唔駛10蚊港紙有支水,可以接受。


19:10準時開車,好開心好興奮呀,終於開始夢想的西伯利亞鐵路旅程,好幸福啊。


房內有茶杯,可以攞些熱水泡茶。


嚇屎禾……熱水像咖啡咁深色,因為混了大量啡泥,大媽攪乜春呀!冇茶飲了,好彩不是泡杯麵。


剛才在超級市場買的俄羅斯紅酒(RUB 170) – 有少少似藥酒味,太甜,唔多好飮的紅酒,後來發現俄羅斯出產的紅酒都是差不多咁難飲。


隔離的二等傷殘人士車廂有浴室,沖涼每位RUB 150,水力強勁又夠熱,只限001列車,其他車次沒有浴室。


19:10準時開車了,這程車會坐71hr足足33夜,直達 伊爾庫次克(Irkutsk),車費每人HK$3419

開車後,餐卡的職員無釐頭走過來問我們明天的午餐吃什麼?原來頭等車票包了食的,佢話明天13:00會把午餐送到房間,但又冇話今晚的飯包唔包,不過包都食唔落了,吃了這麼大隻蟹現在還很飽。最後才知道,這程長途車只包一餐午餐,認真無釐頭。

開始一段路的風景都OK,有海有草地,由於很有新鮮感,時間過得很快,一陣就過了2hr,到達一個中途站「Уссурийск」。



<< Уссурийск >>
當地時間21:10到達中途站「Уссурийск」,停車15min可以落車鬆一鬆,但大媽話只可以行「Five minutes」,佢驚我上唔切車就大近視了。


時間有限,只可以在車站的小食部買些東西,這樣已經很有新鮮感覺得好好玩......不過未來的28天仲有排玩呢啲。


俄羅斯甜筒(RUB 60) – 物價唔算貴,雪糕的牛奶味很重亦很香滑,只是蛋筒唔脆的,整體上都算好食。


買完嘢立即極速返上車,因為真係驚睇錯時間便大檸樂,要流落異鄉做乞兒。

開車之後天黑了,又未想瞓覺,於是到廁所用水抹抹今日啲臭汗換了件衫後,便到其他車廂看看傳說中的西伯利亞火車衆生相。小太熊就話攰唔去了,唯有自己一個行。


三等車廂感覺很靜也很整潔,沒有傳說中的酸餿噏臭混和Vodka味,溫度亦幾舒服適中,令我對三等廂的印象唔差,那知後來到我自己坐三等時完全不是這樣。


餐卡的營業時間到Local Time 23:00,還有1hr,我便入去看看。


餐卡內一個人都牡,職員一見我行入去便立即迫我坐㡳,又隊本Menu過來,看來餐卡平時都真係冇乜人幫襯。


飲品價錢由RUB 80 ~ 400,其實又可以接受,當買個位坐靜靜哋都幾舒服。


無酒精啤酒(RUB 150) – 味道和真啤酒一樣,以前在摩洛哥都飲過,自己一個人靜靜地在西伯利亞鐵路上嘆啤酒,講真真係好好Feel

坐到差不多關門才走,始終只有我一個客。這張單只收了RUB 150,沒有加乜加物等Hidden Price,怎料到未來幾日幫襯佢時會亂咁收錢。



補充資料 :

1.)      USD 1 RUB 58.6 (當地銀行現金兌換價),即太約 HK$1 = RUB 7.48

2.)      海參崴市內的交通尚算方便,巴士唔難搭,只需先在Google Map對清楚車站位置;的士價錢亦唔貴,只要上車前Confirm清楚價錢和地點便可以。俄羅斯人都很老實,不像印度人永遠都那麽冇口齒開了車才反價。

3.)      001號車次西伯利亞鐵路從 海參崴(Vladivostok) 伊爾庫次克(Irkutsk),車程71hr,頭等房每位RUB 24903,包1餐午飯。

4.)      俄羅斯的火車95%以上都準時或早到,只是偶然會遲到幾分鐘。

5.)      火車每次離站前都沒有預警,所以每次落車舒展前最好和Conductor 再三對清楚開車時間,小心駛得萬年船。

6.)      西伯利亞火車上的餐卡食物又貴又難吃,杯麵肯定好食過佢,只適宜飮杯嘢坐他媽的2粒鐘。

7.)      火車上沒有下一站資料,也沒有每站停車時間,和很多人遇過的不同。






---待續---

12 則留言:

  1. 要好像探險般去海參崴的景點,有點驚嚇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 早知咁難去就包的士去算了。Lonely Planet明明話從巴士站行上山20min便到,完全冇講過話難行,只是像描述普通景點一樣,比佢跣了鑊金。

      刪除
  2. 0001果然另捨不同,頭等車箱無得沖涼咩?

    回覆刪除
    回覆
    1. 冇架,其實頭二等的分別只是少了2張上格床,人口密度少一倍。

      刪除
  3. 頭個幾張火車站相好靚
    亂收錢及受當地人氣, 有時好難免, 有時唔知佢有意定無心定誤會, 因語言不通, 都無法

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實亂收的錢唔係多,只是感覺很差。旅途上遇過的俄羅斯人都很均真的,只是火車上的餐卡職員較差。

      刪除
  4. 坐巴士似乎好麻煩,原來有北韓菜食咁搞鬼

    回覆刪除
    回覆
    1. 始終係人生路不熟,坐的士一定好啲,見今次多時間才試吓坐巴士,當是個節目啦。
      北韓近嘛,間餐廳唔知係咪肥仔甘開架呢。

      刪除
  5. 其實俄羅斯導遊常對我地講,要提防小偷,不過,見到你地自由行都安全喎到。

    回覆刪除
    回覆
    1. 聖彼得堡的酒店職員都叫住客小心扒手,所有貴重物品要留在酒店。
      除了莫斯科和聖彼得堡差些之外,我對俄羅斯其餘的地區治安感覺都很好,當地人也很老實,的士司機也是完全冇問題。

      刪除