2009年12月6日

浪遊摩洛哥(7) – 古城 菲斯(Fez)的味道

摩洛哥古城 菲斯(Fez) – 世界上最古老的皮革染廠

菲斯(Fez) 摩洛哥第四大城市,擁有世界上最古老的皮革染廠,皮革製造業一直以最早期的方式運作。皮革染廠裡佈滿了圓形的石頭容器,裡面裝滿了白色化學液體和天然的彩色染料,用於軟化皮革及染色。今天,菲斯 的製革業是主要的旅遊景點,每個進入古城 菲斯的旅客,都是為了參觀這世界上唯一的皮革染廠,感受世上獨有的 臭味和人味。


浪遊摩洛哥‧細味西班牙 – Day 8

<<菲斯>>

早上在酒店天台食早餐,早餐有香蕉奶昔、雞蛋、麵包、蛋糕和奶茶。

食完早餐後,到菲斯古城外的長途巴士站買票明天早上去藍色山城Chefchaouen。然後在迷宮一樣的古城內逛街。

菲斯古城 - 今日係星期五阿啦日,大部份舖頭也關門,冇乜嘢睇。

向着皮革染廠方向行,開始感到有啲臭味之際,街上有人走過來話帶我參觀 皮革染廠,話每位收Dh 10OK,都預咗比錢啦。跟佢入了間皮具店,上了天台,Oh!

原來距離染缸好遠,但見到工人在天台曬羊皮,都幾得意。


工人們把染了黃色的羊皮逐塊逐塊舖在屋頂曬太陽。


遠距離看七彩染缸都有好處的,就係冇咁臭。


之後又入了一間較近染缸的商店,又係Dh10一位。


睇完行出舖冇耐,又有人話帶我去近距離參觀染缸,又係每位Dh 10。這位人兄帶了我直接行入 染廠內,零距離好正啫。


近距離看見工人在染缸內開工,由於距離近,屎味很濃列。


這個染缸的屎味最濃列


原本我打算學啲工人在染缸上行吓,但最後都係唔敢,跌咗落去就大鑊了。


呢位亞哥怒啤着我,好似嫌我影相阻住做嘢好不滿。


很可愛的騾仔,幫手搬運染濕了的皮去曬太陽。

近距離在地面參觀完之後,又入了間皮革店從高一點的角度睇,收Dh 10

這店舖的角度高一點,而且幾近染缸。

在其中一間皮革店遇上了高材生,見咁有緣於是一起行一會啦。

睇完染廠之後開始在古城內的窄街穿穿插插,看看當地民生。


接著沿着窄街不斷向高處行,去到一個露天市場。

穿過露天市場之後到達目的地 酒店Fez Sofitel

Hotel Fez Sofitel在這裡可見到整個 菲斯古城。原本想試一試這裡的Hammam,但Full了。只可黃昏時在這裡飲嘢等日落。Lonely Planet 話要在這山上嘆下午茶。


古城 菲斯(Fez)全景

決定黃昏再來飲嘢睇日落,現在先去吃午飯,然後回酒店休息。

回到古城都好多人,很多商店都開始做生意了。

揀了一間餐廳,三個人一齊食午餐,可以試多啲野食。

在摩洛哥食飯,不論早午晚餐都必定有硬麵包。


羊肉雜菜Tajine味道一般,其實摩洛哥菜一般情況都不會特別好吃,但也沒有很難食。


燒雞伴薯條和炒飯 都係上面嗰碟好食啲,雞肉好鞋而且冇乜雞味,薯條唔鬆脆,黃姜飯亦有點硬。


Bastilla摩洛哥的傳統脆批,餡料分成數層包括羊肉、洋蔥、香料和雞蛋,頂層撒上糖粉、肉桂粉和碎杏仁,味道很特別和地道。


食完飯回酒店沖涼再休息一下,下午時酒店外的小巷冇咁恐怖,但點都估唔到呢度冇門牌的門就係酒店的大門。

休息1hr後又再出動,途經一間皮革店El Haj Ali Baba,位於最近染缸的2/F,在店舖的露台可近距離見到大染缸,今天進入的第四間舖。

El Haj Ali Baba老闆首先給我們一些薄荷葉,用來癖臭味的。


這間舖的位置和角度最好,但可惜中午的陽光已經照不到大染缸了,如果是早上來就好了。

老細好詳盡介紹了菲斯的皮革工業,包括工人們的人工(工作一個早上有USD 15)、染製皮革的程序、天然染料的成份(綠色係簿荷,紅色係玫塊,黃色係硫磺…),白色缸就加了化學物質例如石灰,用來軟化皮革,因為有腐蝕性,工人要穿着全套保護衣物才可以落白色缸,反之彩色缸就不用保護。

吹了半粒鐘,臨走時我照舊比Dh 20(每人Dh 10),但佢笑笑口話要收Dh 50……仲話自已成日睇Jacky Chan啲戲,乜乜物物.......我見佢都介紹了成半粒鐘,Dh 50都值得嘅,當係導遊費都要。

Casablanca啤酒(Dh 60)17:30又再去Hotel Fez Sofitel,今次嘆啤酒等日落。


古城 菲斯(Fez) ~ 一支啤由日落坐到天黑,抵到爛。


夜晚行一行夜街,感受古城 菲斯(Fez)的人味,估唔到夜晚的古城仲係好旺,連街市都未收檔。


Chez Rachid城門附近的露天餐廳,見到氣氛很好所以幫襯。


牛扒飯伴薯條(Dh 40)味道真係好一般。


奄列蛋飯薯條(Dh 40)味道都係一般,絕對唔係好食,但係又肯定唔係難食。

今晚早點瞓,明天晨早要離開菲斯了.................早到酒店早餐都食唔到。

 

 

--待續--

17 則留言:


  1. 佢好可愛呀!
    [版主回覆10/27/2010 17:57:00]你真識貨,佢真係好 cute 架。

    回覆刪除
  2. 回覆
    1. 是全世界獨有文化遺產,希望可以繼續經營啦。

      刪除
  3. 大染缸係呢個古城特色,但啲染料唔知會唔會影響到工人健康?

    回覆刪除
    回覆
    1. 聽講話白色染缸的化學物料會傷皮膚,所以要穿全套保護衣才可以工作,彩色染料是全天然成份,唔會傷身喎。

      刪除
  4. 我有朋友選擇不參觀染場,怕臭味。

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢咁大嘥呀,好難得有機會去的,不過又真係幾臭。

      刪除
  5. 上了天台- 高高地, 景觀又OK

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得高中低不同角度都要看看,始終是為了睇染廠才到這裡的。

      刪除
  6. 原本我打算學啲工人在染缸上行吓- 都係唔好呀, 佢地行慣。

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以我最後都係決定唔行,真係驚跣腳跌咗落個染缸度。

      刪除
  7. 很可愛的騾仔- 這張很得意, 可表達更多感覺。

    回覆刪除
  8. 回覆
    1. 係呀,今日由日出開始玩到天黑,天色又好,都夠晒皮了,帶着完滿離開菲斯。

      刪除